Ge och ta. Das geten unt das taben.

Åh-hej!

Här studsar humöret upp och ner, ner och opp. Jag fattar verkligen inte vitsen med detta vidriga, schizohumöret. Glad-arg-arg-glad-förbannat-deppig-aslycklig-nollställd. – ”Don’t ask me ’cause I don’t know what, but it’s like that, that’s just the way it is. Oohh!” – Run DMC; sanna poeter.

Men för att på något sätt ordna mitt humör, för att få en översikt och förståelse över topparna och dalarna kan man göra som följer;

Bra humör när;

* Det är fint väder = tex. nu!

* Jag har ett grymt cash- & ting- flow. Pengar (och saker!) rullar in som de ska, det går bra nu.

* Jag vet att jag snart ska få krama om mina kära där hemma.

* Jag äter god mat och god efterrätt

* Jag får träna skiten ur mig utan hoppis-& skuttisinslag. F you, friskis och svettis. Ni är nördar. I haze you!

Dåligt humör när;

* Ovanstående saker ej inträffar.

Well there. För att återgå till punkten om cash-& thing-flow så går det så djääävla bra just nu. I söndags hittade jag en hunka på gatan – the beginning of a fortunate week, kan man säga… om man är Americano. SEN fick vi hux flux två asfina (asdyra) lampor – GRATIS! SEN fick vi en keyboard – GRATIS! SEN fick vi mat (tredje leveransen) av våra underbara, underbara grannar. SEN fick Caroline en ny mobil hux flux!

Älskar sånt. När folk är givmilda… mot oss.

Och nu var jag givmild mot er!

Ge och ta vänner, ge och ta.

 

Kommentera

