Dressing och sånt.

Hå-hå-hej-hå-hå-hå. Här har vi en trött lärarstudent minsann. Och en hungrig. Jag är inne på min sista praktikvecka och även hushållets första detox-vecka. Bad combo. Man blir ju lixxom trött av att minska på sockerintag? Och hungrig. Idag har vi tex. ätit linssallad till kvällis. ”Mjöligt, men mättande”, för att citera en viss lejonhanne.

Annars då freülein? – Jo tack, fint. Det driver framåt, som en kan säga.

Och kärleken, hur står det till där? – Tackar som frågar. I helgen har jag fått mig en bra dos av handtag, famntag, klappar och kyssar då en snygg kille varit på besök och sovit i min säng. ”Ooops!”. Ända ifrån Västergötland kom han med sin kappsäck.

Något nytt på nyhetsfronten då? – Jajjemen! OM det finns! Vet knappt var jag ska börja. Eller jo, jag vet. Ba-ba-bam; Vi har fått vår hyra sänkt med 800 kr/pers. KALAS! Caroline är en sann krigare när det gäller förhandlingar och diskussioner, och jag är mest bra på att gråta och ljuga te’t lite (Kan man bilda sig en karriär som professionell ljugare tro..?).

Det var en kuli sak, men det kuligaste måste nog vara att vi blivit pånyttfödda som hippies. På riktigt. Transformeringen började med att jag bröt ihop över min dåliga hud, och i samband med ett frenetiskt letande efter hudvårdstips, ramlade över en sida om naturlig hudvård. Sååå, nu är alla dyra hud-& hårvårdsprodukter kastade långt åt helvete och vi tvättar istället fejjan med äppelcidervinäger, ricinolja, mandelolja, bikarbonat, citron för att nämna några bah. Håret tvättas med bikarbonat och citron.

Hur kul? AS-KUL!

Enda nackdelen kan vara att jag luktar salladsdressing i ansiktet om man kommer för nära. Men, what to do? Dressing är väl alltid gött?

 

Kommentera

