Hoppsan

Ooops. Kom precis på mig själv med att, i bilder, illustrera min önskelista inför födelsedagen om en månad. ISTÄLLET för att skriva på min satans examinerande hemuppgift. Men äääähhhh, vad gör väl det om 50 år?
Istället för att skriva har jag även hunnit med att filma regnet här utanför. Två gånger. Som om jag aldrig sett regn innan. Men det är så, there’s no rain like the Marks Kommun-rain. Herren min, vad det kan regna här hemmavid. It feels good to be home! I Uppan town har jag upplevt de finaste höstdagar hittills i mitt liv. Blå himmel, sol och glada löv.
Nästan så att jag blir poetisk när jag trampar hemåt på min lilla cykel med svetten rinnandes längs min ryggrad. ”Halleee-lujah, halle-di-halle-la-halle-lu-jaaah” sjunger jag högt när jag svischar fram längs stadens gator. En gammal man släpper sina tygpåsar och faller ner på knä när han hör min lovsång. Han knäpper sina händer och stämmer in. ”Halle-li-halle-la-haleeeeee-luuu-jaaaah”, sjunger vi tillsammans och solens alla strålar skiner ikapp med våra leenden. Väl hemma i lägenheten öppnar jag med en svepande rörelse upp alla fönster för att släppa in solljuset. Några fåglar flyger fram till fönsterbläcket och påminner mig; ”kviddevitt, kviddvitt, äpplepaj!”. ”Ja visst ja, så tokigt, jag höll helt på att glömma, tack snälla ni!”, säger jag med ett tacksamt leende. Äpplepajen slänger i stort sett ihop sig själv och jag kvittrar ihop med fåglarna ”kviddevittkviddevitt!”. Jag plockar varsamt ut min finaste lemonad ur den skinande rena kylen, och häller vant upp ett stort glas, som jag sedan plockar med mig ut på balkongen. ”Nu mina fina små fågelvänner ska vi studera”, säger jag och brister ut i ett högt ”HALLELUJAAAAAAAA!. En sådan underbar dag. Se så, adjö med er mina små fågelvänner, vi ses i morgon!”.

2 thoughts on “Hoppsan

Kommentera

