Resestjärten.

I sjukliga tider, där det mest spännande som händer är uppkomsten av nya krämpor ”oj, kan man ha ont där med..?”, är längtan efter finare tider stor.

Längtan efter varma dagar i finaste Paris. (Undrar i mitt stilla sinne hur jag tänkte när jag valde att åka därifrån..?)

Den dagen, den staden.

Letar febrilt efter en billig flygresa som kan föra mig dit i sommar. Om inte för semester, så får jag se  en Paris-resa som utbildning, då min franska sakta men säkert faller bort. Hur är det ens möjligt med en franko-pappa och en franskafröken till mamma?! Jag blir mörkrädd.

Ska jag dessutom bli student till hösten (stort tack till min hjärna för att du äntligen kunde bestämma dig för vad vi skall ägna vår framtid åt), behöver jag faktiskt insupa lite inspiration. Och var gör man det om inte i en stad som Paris? Hah. Win-win situation!

Frivillig reseglad persona kan haka på!

… förresten, det där med den kommande studenttiden: fy i himmelen vad nervös jag blir av blotta tanken.

Kommer jag komma in? Hjälp, jag måste flytta! Boende?! Pendla till Uppsala.. näeh. Robin. Vännerna. Nervösa sammanbrott inför tentorna och ingen mamma i närheten! Aaaaaaaaahhh.

Bäst att inte tänka. Några klunkar av min mirakelhostmedicin och det är fixat.

Kommentera

