Tack Gud för alla materiella ting.

Sjukdomstider är lika med funderartider (och snuskiga vätskor-tider, men de tänkte jag beskriva närmre sen). Och som jag har funderat! T.ex. Vad gjorde man när man låg hemma krasslig förr i tiden? Innan laptop, iPhone, Tv och hela tjosan? Jag har en känsla av att jag hade blivit ohanterligt rastlös och vrång om jag inte hade haft tillgång till dessa underbara tingen.

En annan fundering som fått ta mycket plats i mitt sjuka huvud är:

Hur kan det komma sig att jag under min tid som ensam och eländig (eh.. singel hette det ja..), fick finnar och prickar på stjärten min. Men nu när jag inte längre är singel har en bakdel len som en babyrumpa?

Det är ju sjukt. Har det med blodcirkulationen att göra? Botar alltså tafs acne? ÄR DET SÅ?! Om så är fallet kan man ju lugnt konstatera att jag har kommit något stort på spåren. För att spinna vidare på min upptäckt, så borde det ju rent logiskt kunna vara så att man med lite tafsningar och smiskningar i ansiktet kan bli kvitt finnar och pormaskar.

Tåls att testas, helt klart!

Häpp. Om man skulle ta en dusch och fejka friskhet kanske.

När insidan inte är på topp är det upp till bevis för det yttre. Man måste vara snygg när man är sjuk för att kompensera upp det hela.

Kommentera

