Lördag med mig själv.

Och så kom väl den fruktade lördagen, då inte en själ vill ta sitt ansvar som vän och underhålla mig. Istället sticker Robin på lagferre och mina vänner pluggar till tentor eller går på släktkalas. Om jag hade trivts bra i min ensamhet, görandes ingenting alls, hade detta inte varit något problem att tala om. Men nu vet vi ju alla att så inte är fallet. Redan efter 15 minuter hemmavids började jag känna rastlösheten komma krypandes. Tänkte försöka mig på en mutningskupp mot lillasyster för att få henne stanna hemma istället för att gå på fezt. ”If you leeeaaave me now – kommer jag aldrig mer att köpa vin till dig…” Det känns lite hjärtlöst.

På tal om lagfesten. När gossen för några timmar sedan stod i duschen för att freshen up’ ropade han plötsligt på mig.

R: Fanny! Kom hit fort!

Jag (väl framme): Oooj! Vad stor den är! Och helt svart! Får jag klämma den?

Utanför står Robins stackars bror och lyssnar på vår konversation.

A: Vad.. vad visade han dig nu…?! #&%?!

Jag: Äehh, han hade en finne på stjärten bara!🙂

Hah! Ibland får man bara älska sig själv och sin partner in crime.

Åh, tänk att få fräscha upp sig lite inför ett kalas. Det hade suttit fint ikväll. Men istället får det bli en hemmakväll med mamma och pappa, framför den otroligt spännande melodifestivalen. Den festival jag redan tröttnat på, även om jag inte sett ett enda helt program. Mina fina fritidsbarn kan vara bidragande till detta, då de verkar tycka att ALLA medverkande är musikaliska genier, som ständigt måste uppmärksammas genom att nynnas på, eller genom att om och om igen spelas upp. Jisses, jag hatar verkligen melodifestivalen mer än vad jag trodde. Jävla, jävla Eric Saade. Du har förstört många utav mina eftermiddagar.

Äh, nu efter snart 22 år som neggo, kanske det är dags att börja anamma det positiva tänkandet? Utnyttja den här trökiga kvällen till att checka upp Interrailkort och resväg till Split, Kroatien. Allt detta meck eftersom en viss man inte vågar flyga flygplan. Han anser att det är rätt behändigt att använda som ursäkt för att slippa resa iväg hela tiden. Men jag, min härliga optimist säger då TÅGLUFF, baby, TÅGLUFF!! Whoop whoop. 1-0 till mig.

Yeeyee. Nu blir det till att ladda med kolhydrater inför ett intensivt tittande (och röstande) i melodifestivalen.!

Hjälp mäh! Jag är osymetriskt hårklippt. Och kom på först i efterhand att jag ju har väldigt lockigt hår..

Nu blir jag för evigt en slav under plattångens våld.

One thought on “Lördag med mig själv.

  1. Jag har det exakt likadant som dig. Mina vänner bor i studentstäder och är väl på nån slags klassförferre vid det här laget. Jag ska äta godis och kolla på melodifestivalen. FUCK

Kommentera

