U shitting me?

Yes, yes, yes.. näeeh, vänta… NO!

Typ, ungefär så gick mitt glada humör för 100 till 0 på några minuter. Efter några personlighetskriser, livskriser, mentala sammanbrott och utbrott på samma gång, bestämde jag mig för att jag fan i helvete visst skulle göra högskoleprovet. Var på vippen att rafsa fram min kära Matematik B light-bok, för att friska upp minnet, men kom på att jag kanske skulle kontrollera sista anmälningsdag först. Hah! ”Faaaaalling dooooooown…….. plop” (för att citera Sleeptalkin’ Man)

Jaha, okej. Min uppenbarelse kom 5 dagar för sent. Ska jag tro på ödet även denna gång? Jag har ju faktiskt gjort exakt samma misstag tidigare. ”Nääääeehh? 10 dagar sedan sista anmälningsdag?” Hur gammal skall man behöva bli för att faktiskt lära sig utav sina tidigare gjorda misstag?

Min plan B berättade jag om för mina inget ont anande föräldrar igår. ”Mamma och pappa. Mor och far. Jag älskar er och vill aldrig såra er. Men, om jag fortfarande velar lika mycket fram och tillbaka om ett år, då kommer jag söka in till nästa års upplaga av Big Brother. Allt för att få lite fame.”

…. följt av tystnad. Sedan blev Pappi vrång. Jag känner mig faktiskt lite förolämpad över det faktum att han inte förstod att jag skojade.

Jajajaja. Nu äre sluttjötat om min framtidsångest. Det enda jag egentligen ser fram emot är kommande helg i Göteborg med underbara damer. Bo hemma hos Leila och tvingas ner och köpa frukost mornarna, eller äta möglig ost utan bröd. Gå på toaletten, småfull efter en utekväll och upptäcka att pappret är slut. Inte ens en liten, liten pappersservett kvar. Det dilemmat. Det kan bara hända i en students lägenhet. (Det är i alla fall vad jag inbillar mig, men som sagt, vad fan vet jag om det?)

Känns som att det får vara nog med trams för idag va? Plikten kallar – dvs att titta på mina framtida kollegor i Big Brother.

One thought on “U shitting me?

  1. Se det som ett tecken. Jag gjorde högskoleprovet förra året. Hah. Haha. Hahahah. Åh önskar jag hade låtit bli så hade det inte funnits något resultat att skämmas över. Började på allvar fundera på om det var något fel på min hjärna. Liksom. Alla andra är tydligen så jävulskt smarta.

Kommentera

