Sjuk och odräglig.

Av egna erfarenheter kan jag nu säga att det aldrig lönar sig att skryta om ett skottsäkert immunförsvar. Det krackelerar efter bara några timmar. ”Jag jobbar med snoriga/magsjuka barn, men jag blir aaaaaaldrig sjuk!” – FEL!Jag blir visst sjuk. Feberskakis och sugen på muffins och hallonsorbet till frukost. Helvetes Jävla Skit. (För den som jag, som älskar sarkasm och bitterhet. Läs och känn dig mindre ensam.)

En himlans tur att jag köpte mig ett matchande mjukisset igår.

Jag tänkte ta den här dagens sängliggande och göra någonting bra av det. Vända det neggiga till positivitet. Göra lite fint på bloggy, fixa en fet watch-out-i’m-a-half-negro-woman-rapper!-spellista, äta glass osv. Men jag tror inte att jag orkar? På sin höjd orkar jag nog äta glass och göra en spellista, för det är jag grym på. Hatar att behöva öva och lära mig nya saker, vilket jag skulle behöva göra om jag skulle ge mig på att trixa med design n’ shit här. Vem orkar egentligen lära sig sådan skit? Lite som matte, siffror och bokstäver i långa, oläsbara led. P-to the- alla.

MITT HUVUD BEHÖVER STRUKTUR OCH LISTOR!

En vacker dag, när mitt tålamod står högt och stadigt och någon vänlig själ är villig att lära mig, lovar jag att göra ett helhjärtat försök.

Oh! Spellistan tar, samtidigt som det här inlägget form. Och det börjar se riktigt bra ut.

Om jag ändå vore en rappare…

Tills dess.

Kommentera

