Positivitet ligger mig varmt om hjärtat.

Därför tänkte jag väga upp mitt äckligt, positiva tänkande med saker som irriterar livet ur mig.

När jag, efter en arbetsdag är astrött och först sent på kvällen kommer på, att jag måste duscha innan jag går och lägger mig. När jag totalt snöat in mig på en specifik maträtt, är dödligt sugen och upptäcker att just de där jävla ingredienserna inte finns hemma?! (som dessutom ALLTID, de senaste 21 åren funnits i skåpen.) När jag, lite snabbt kastar ner bestick i diskmaskinens bestickhållare och de studsar upp och trillar ner mellan värmeslingorna på maskinens botten. När folk är dryga och inte förstår enkla direktiv. När folk gör saker på sina egna, och inte på mitt sätt. AAAaaaaarrrggghhh!

Skönt. Nu kan jag andas normalt igen.

Hur och när blev jag en sådan bitter liten gumma? Att skylla alla brister på mitt stjärntecken känns inte hållbart i längden..

Rubriken var förresten ljug. Om det nu undgick någon.

Kommentera

