Ge mig!

Herregud vilken deprimerande höst. Till våren lovar jag att jag ska börja leva igen. Nu finns jag bara.

Men, för att citera min älskade lillasysters (egeninspelade) röstmemo på mobilen: ”Fanny, (Isabelle, i originalversion) du DUGER”

För övrig har jag nu opererat ut min andra visdomstand. En pärs, men jag ser numer på mig själv som en, om än klenare version, av stålkvinnan. Blodsmak i munnen, svullet ansikte och ett talfel i form av en diskret läspning. Va? heter det så? Eller är det kanske en ”läsp”? En lesp, en lebb. H.J.Ä.L.P. Hur som haver så känner jag mig oerhört attraktiv.

Tur att jag snart får lite uppmärksamhet riktad mot mig.

Såhär inför kommande födelsedag får jag ofta frågan ”vad önskar du dig?”. Mitt svar har fram tills nu varit ”tja, ett jävla liv hade ju suttit fint”. Inser nu att jag kanske borde sikta lite högre. Någon kan ju faktiskt höra mina böner. Så här kommer det, allt jag vill ha. Allt, allt, allt. ALLT.

  • En solsemester med härliga vänner i karibien. Gärna boende i en bungalow.
  • Lägenhet i Paris.
  • Pengar (och frivilligt resesällskap) till tågluff genom Europa.
  • Någon talang. Exempelvis en sångröst som Florence & the Machine-Florence.
  • En produktiv hjärna.
  • Ett läshuvud, eller varför inte ett färdiglärt huvud?
  • Robin.
  • Pattar.
  • Vita tänder.
  • En glasklar framtid.
  • Söta barn (kan inte tänka mig något värre än att få mindre söta barn)
  • Pengar.
  • En liten bil.
  • Ett fylleslag, utan att må dåligt dagen efter. Finns det?
  • En uppraggning (bekräftelsebehovet kollapsar snart)
  • Som sagt, ett liv.

Välj och vraka kära vänner och släktingar!

Hejpårej!

Kommentera

