Låtjävel!

Underbar låtjävel.

Jag tänkte att en bra Dj ska få ease’a mitt sinne annalkande helg. Mongo-dj’n på Kinna Krog hade uppenbarligen inte gjort sin hemläxa, vilket resulterade i bajsmusik. Ni behöver inte berätta för mig att jag borde bli Dj, för det vet jag redan. Tyvärr (för hela världens kalasfolk) har jag mitt sikte lite högre upp än så.

För att komma bort lite från ämnet om mig som stjärn-dj (kul att jag först råkade skriva stjärt och märkte det först nu, när jag korrekturläser.) måste jag få bikta mig: Igår var jag dödens nära att köra på en rullstolsburen, liten dam när hon så försiktigt skulle börja rulla över ett övergångsställe. JAG KÖRDE MOT RÖTT. Precis vid polishuset. Herregud, det hade väl gjort den här månaden ännu bättre om jag hade kört över en kvinna i permobil. Tur att hon var snabb på backen.

Det räckte tydligen inte för en viss herre att ta mitt hjärta, han verkar även ha fått med sig min hjärna i all hast.

Ya ya. What to do?

Som sagt, en fin dj ska få ease’a mitt sinne i helgen. Eller så får jag nöja mig med kocken på Mañana tapas-bar, om ingen av fin-flickorna vill följa med stackars singeln ut på en kalas-tur.

Förtydligande: jag menar alltså att mitt sinne skall lugnas med musik och/eller mat. Inget mer. Kanske. Eh. Nej.

Kommentera

