Osjälvdisciplineradungkvinna.se

”När jag kommer hem ska jag inte ens kissa ut de 3 liter kiss jag under dagen samlat på mig, utan jag ska OMEDELBART sätta mig och plugga matte!”

Hemkomst: ca. 16.50

Aktuell tid: ca. 20.00

Antal minuter ägnade åt matematik B: ca. 0.

Aktiviteter som ansetts viktigare än ämnet, som gör mig obehörig till 90% av högskoleutbildningarna: klämma pormaskar. Ligga i sängen, stirra i taket och tänka ”hur blev det såhär”. Läsa innehållsförteckningen på en mörk chokladkaka ca. 3 gånger och tänka ”Nej, det får inte vara sant, mörk choklad SKA vara nyttig och INTE innehålla så absurt mycket fett och kolhydrater! Och är det inte mer än 47% kakao i den här äckliga chokladen?!”. Tittat på The Boat That Rocked IGEN.

Ännu en grej jag måste jobba på. Hade det inte varit en enklare lösning att bara byta ut hjärna, själ, hjärta och… titsen också, när det ändå finns såpass mycket man måste ändra på? Någon där ute med hög hjärnkapacitet, ett icke svartsjukt hjärta, en harmonisk själ och snygga bröst som är villig att göra ett smått nedköp? Extrapris v. 40. Pass på!

Nej, nu jävlar måste jag skärpa till mig lite. Jag har gått och tagit på mig ett heltidsjobb, som vikarierande lågstadiefröken fram till jul, i hopp om att någon (kanske barnen) fixar Matematik B och tentar av Naturkunskap åt mig? Hjälp? Självdisciplin på burk? I tablettform? Injektioner?

Jag vet nog redan nu hur det här kommer sluta..  Hyperventilerandes i fosterställning innan slutprovet, gråtandes ”Varför är jag så dåååååååååålig, mammaaaaaaaa?”

Ja, med lite tur kommer livet ordna sig fint för mig med.

Kommentera

