Jag är ett monster.

Jag tycker synd om mig själv. Varje dag. Hela tiden. Ja, men sluta tyck synd om dig själv hela tiden. – Ja, det hade jag kanske gjort också om inte allting var så jobbiiiiiiiiigt. Ååååhhh.  Dessutom tycker jag mest synd om de stackarna som lever med mig, runt mig och inom en 200 meters radie ifrån mig.

Det känns först i mina ben. De blir stela och en känsla av obehag sprider sig. Likadant i armarna. Sedan bubblar det till i magen och jag känner ”Herregud, kan den där människan/djuret/saken sluta irritera mig någon gång?!”. När irritation sedan nått hjärnan är utbrottet ett faktum. Ofrivilligt går jag in i mitt krigar-mood även fast jag verkligen, verkligen försöker hålla mig lugn. Allt som oftast triggas min irritation igång av familjemedlemmar som tjatar, tar min mat, andast alt. tuggar ljudligt. Även när jag känner mig övergiven, besviken eller när jag tänker på matematik B.

Idag var jag t.ex. med om en, enligt mig, fruktansvärt traumatisk upplevlse som framkallade dessa ”fattar ingen annan hur synd det är om MIG?!”- känslorna. Lite lätt hungrig bad jag min kära lillasyster steka några extra fiskpinnar till mig, som jag sedan kunde äta efter min promenad. Under hela promenaden tänkte jag på mina fina fiskpinnar som snart skulle få stilla min hunger. Kommer hem, sliter av mig kläderna, springer in till köket, stirrar ner i stekpannan…

Tomt? TOMT?! Hur fan kan den vara tom?!  Är det något slags skämt? Nehe, jaha! KUL. ”Någon” (eller helt enkelt pappa) har alltså ätit upp MINA pinnar? HUR JÄVLA DUM FÅR MAN BLI?!!

Resultat: okristligt förbannad resten av kvällen.

Stackars pappi.

Fast mest stackars mig. M-I-G. Jag hatar när jag känner att ingen tycker synd om mig.

Det ÄR synd om mig. För att jag är ett psycho. (inser det i skrivande stund, hjälp?)

Kommentera

