Rädda pippin!

Hjälp. HJÄLP.

Jag kokar ägg till frukost. Två ägg. Ur ett av dessa två ägg hör jag hela tiden ”pip piiiip pip pip pip” MEDAN det kokar! Hjälp mig att lugn ner mig nu. Jag kokar väl inte en icke-kläckt liten pippi? Säg att det inte är så. Jag vet inte om jag vågar skala ägget och lägga upp det på min lilla tallrik. Det kanske ser ut som vanligt med äggvitan, men så döljer det sig en liten ihjälkokad pippi  där det ska finnas en äggula?!

H.J.Ä.L.P

Hur kan bönderna förresten veta om det är ett ät-ägg eller ett kyckling-ägg innan de skickar iväg leveransen? Genomgår alla ägg röntgen? Gud, jag hoppas innerligt att ägg röntgas.

Kommentera

