I det tomrum som kallas hjärna.

Jag är 20 år. 21 om ca två månader. Min mentala nivå skulle kunna mätas med en 14-årings. Och nu, nu förväntas jag :

1. Bestämma mig för vad jag ska rösta på i mitt alldeles första val. Svårt med tanke på att jag inte ens kan bestämma mig för om jag ska köpa en ny IKEA-garderob eller ett par rejäla boots. (Jag vet vad jag inte vill rösta på såklart. Främlingsfientliga, obildade idiotjävlar.)

2. Komma på vad jag vill ägna mig liv åt under de närmsta 50 (?!) åren. Franska? Socionom med inriktning sexologi? Va? SÄG MIG! BESTÄM ÅT MIG! Jag orkar inte. Hjälp mig dååååååååå.

3. Försöka hitta en smidig lösning på hela flytt-grejen. Flytta ihop? Hemskt gärna. Var? Jag vill absolut till en stad av större mått än Kinna, Robin vill bo kvar i närheten. Dött lopp.

Äh, jag kan betala den som tar på sig att fatta alla dessa beslut. (I natura eller med trisslott..)

Jag vill bara bestämma över roliga saker. Och över alla i min närhet.. Ehehehee. Synd bara att det är sant, och att jag varken kan eller får. Måste. Tygla. Mig.

Nej, huh. Finns det någon på vår runda planet om inte har en störning av något slag? De två dominanta i mig lär ju vara kontrollbehov och… egoism.. Typ.

Yapp.

Kommentera

