Om ålderdomen.

Det verkar som att kropp och själ inte alls är lika mottagliga för fest och festliga drycker nu som den var för tre år sedan.

Vadan detta? Det är riktigt överjävligt. De senaste tre gångerna jag har varit ute har jag legat ynklig och sjuk i en vecka efter. Det är ju inte okej någonstans det här. Och dryckerna sedan! Den här lilla kroppen tålde lika mycket som en karl på två meter för ett par år sedan och nu? Nej nu kanske jag kan smutta på ett glas vin innan mina smaklökar tröttnar och vinsmaken gör mig illamående. Och tro inte att det hjälper att variera smakerna lite. Fungerar icke. Cider är för sött. Hur kan någonting någonsin bli för SÖTT? Sötma är underbart, eller var. Nu är sötma lika med fetma. Och det är INTE underbart. Enda anledningen till att jag slaviskt följer Biggest looser är för att förvarna mig själv om vad som kan komma att bli min framtid. ”Oohh ooh oh, ups ups up, öppp öpp öpp. Du stoppar inte det där i din mun!” Nu syftar jag på mat och sånt man blir tjock av. (kanske onödigt att förtydliga, men jag vet mycket väl vad jag hade associerat det med.)

Fffffffembot! Oh, bra skit.

Hehehe, på tal om musik. Här foljer en msn-konversation mellan Sukkan och mig.

S: Åh, har du hört Broken Bells? Ganska bra grupp.

Jag: (tänker ”grupp… Hmm, broken bells, undra vad det är för folk som är medlem i den gruppen på fejjan..?) Grupp..?! Jaaahaaaaaa, GRUPP! Som i musik?

S: Ja…

Jag: Aha, jag tänkte direkt på facebook-grupp, jag!

Nu börjar det här beroendet gå för långt.

Feberyrande, nynnande, soldyrkande datormissbrukarn’ säger adjö!

Alors on danse!

Kommentera

