Gårdagens (icke)bravader.

Igår var ingen vanlig dag för det var min premiärarbetar-dag. Tjotjimmitjimmihej! Det var med spänning i kroppen jag begav mig mot fabrikernas fabrik. Väry eksaiting.

Det är också idag en mycket bättre dag än många andra för jag börjar nu inse att snart, snart såå snart är skolan över. Den lyckan. Min hjärna skall få sig en rejäl semester den, kanske i flera år. (Samtal med Robin om min sista utväg: om jag inte blir bättre på att plugga nästa år kan du få göra mig preggo, så att mitt liv får en mening…) Jag har en känsla av att hjärnan snart beslutar sig för att, för gott, somna in om jag inte låter den vara. ”Men bryyyyyyyyyyyyy dig inte!!! LÅT MIG VAARAAAAAA!!!!!!!” – Den talar sitt tydliga språk. Hädan efter lovar jag att aldrig mer läsa böcker liknande l’Étranger, varenda kroppsdel försöker förgäves slita sig loss ifrån mig när någon nämner den. Va? L’Étranger? Menade du DÖDEN? Sämsta boken i historien? Eller sjut mig?

Min sommar kommer att kantas av maskiner och pekböcker för åldrarna 1-3. Aaaaahhh, sweet.

Förresten, igår åt jag Mango Chutney och insåg då hur himmelskt gott det är. Mina smaklökar dansade omkring och sjöng ”sing hallelujah!” Så.jävla.gott.

Om ett par timmar väntar återigen maskiner, truckar, oljor och snus. Men det är svåra grejer ändå, min bild av att maskinerna sköter jobbet försvann som en prins i fjärran igår. Man måste klättra IN i maskinerna och SKRUVA och BANKA och ÄNDRA INSTÄLLNINGAR. Herregud, jag kan inte ens stänga av vårt brandlarm hemma. Hjälp mig. Tryck på fel knapp en gång och felsignalen går. Dessutom kunde jag igår inte ensLYFTA träplattan med knivar som skulle in i maskinen (alltså, göra det lättaste jobbet…) Plattan var för tung. Och jag vågade inte byta grepp eftersom jag inte ville få ett skärsår..

Måste börja pumpa muskler igen, jobbigt. Om någon har lite goa’ steroids att erbjuda så tar jag gladeligen emot dessa piller med en öppen famn.

Kommentera

