Näy I say!

Huhuhuhuhuhääuuuhhh… Mammaaaa, jag vill inte gå i skolan längre!”

Min hjärnkapacitet alltså, not so impressive. Vad fan ska en flicka behöva göra för att få i gång maskineriet (som den fabriks-/maskinarbetare jag sakta förvandlas till, slänger jag mig allt oftare med maskinrelaterade ord och uttryck) i det tomrum som ska likna hjärnboet. Hjärnhålan? hjärnhuset? huvudet?

Iz all empty la!

Tror att jag ger upp det här med att utbilda mig och satsa på min maskiner på heltid, hela livet. Mmm, doften av olja och bensin kommer sätta sig i min hud. Eau d’entreprise. Inte en tanke jag saliverar till.

Men nu, nu jävlar ska jag plugga till hjärnsaften sipprar ut genom alla springor.

Belöning vid väl utförd pluggsession – föda, mat, sömn.

Bestraffning vid icke genomförd pluggsession – sova utomhus, naken. Och närvarande vid nästa karaokekväll på Harrys i Borran.

Gud nåde detta barn om hon inte gör det hon ska.

Kommentera

