Oh den tillfredsställelsen.

Utbrister ett njutningsfullt ”Mmmmmmmhhhmmm!”.

Realiatenta, status avklarad. Om det känns gött? – ja. Om jag sparkade stjärt? – J.A.

Tänker aldrig utsätta mig för liknande stressmomento igen. Nävah-ävah. Får numer bära peruk pga. att jag, i ren frustration, slitit loss min stackars huvudpäls.

Från hår till korv. Ölkorv närmare bestämt. (Finns det någon annan korv än ölkorv? Nej, tänkte väl inte det.)

Inför fröken Master Pörr Perssons födelsedagskalas skulle jag, i fredags, fixa present – en picknickkorg med udda, men ack så nödvändiga tillbehör. P-mate, så att kvinnan kan STÅ upp och kissa och således slipper visa bleka fram-och bakskinkor. Festisförpackning med vin (bra idé systemet!), gifflar och pick-e-nickarnas grädde på moset; ölkorvarna.

Presentjakten började på Netto, eftersom jag fortfarande är ett fattigt flickebarn. Allt inhandlades förutom korvjävlarna. Stressad som as. In på hemköp med slitna kläder, fult hår, sneda glasögon och overkligt vidrig matchning av skor, braller och jacka (vill inte gå in på det närmre, har förträngt så gott det går.) Roffar åt mig två ölkorvar och småspringer fram till disken där jag, lite nonchalant, slänger upp Saras pick-nickkorvar på bandet. Kassörskan tittar länge på korvarna, sen på mig (trollet med sneda glajjor. OBS ej solglasögon, jag var ju inomhus.), och sen på korvarna igen. Brudfan börjar sen skratta hysteriskt. T-A-C-K.

Ville jö bah köpa lite körv jöh.

Alles güt, Fröken Pörr-Persson fick sin present.

Förresten, P-mate, vilken revolutionerande idé. Jag är hänförd.

Kul tillägg, Halebops’ ansikte (finger..?) utåt kommenterade mitt förra inlägg där jag beskrev mitt hat gentemot dem. Ha-ha-ha-ha-ha! Det tyckte jag var trevligt. Mer sånt!

Good and le bye.

Kommentera

