Misshandel med knogjärn? Någon?

Inlämningsuppgift om La Cinquième République – Status: klar

Källor: Wikipedia… *Information for dummies*

Anstränger mig verkligen för att lura mig själv. ”Jättebra jobbat. En riktigt bra text där. Högsta betyg, no probs’.”

Äääähhhh, vad är väl ett VG på pappret när man ska till London om.. 4,5 dagar?!

Omtenta i min absoluta favoritkurs på fredag, dock. Fonetik. Jag börjar nästan gråta bara genom att skriva ordet. Såå tråkigt, för att inte nämna meningslöst. Eller som mamma vackert uttryckte sig när jag försökte plugga inför tentan.  –”Jaa, alltså. Du behöver inte kunna det där. Inte efteråt i alla fall. Plugga så att du klarar tentan och glöm bort allt efteråt.”

Konstigt hur all annan tråkgöra plötsligt blir fruktansvärt underhållande i jämförelse med (om)tentaplugg.

Men okej, som vi diskuterade över lunchen i tisdags: Det funkar uppenbarligen inte med ett belöningssystem.             Dvs. plugga bra – få belöning (t.ex. klädesplagg, kaka, godis, marängswiss.)

Det vi istället borde satsa på är ett bestraffningssystem.

Dålig självdisciplin vid plugg = bitchslaps’.

Underkänd tenta = grov misshandel med knogjärn.

Ska se till att testa dessa metoder, det känns som att det kan vara rätt för mig. Speciellt då jag igår nästan började gråta när jag slog i min tå i bordet. Hemskt låg smärttröskel kombinerat med skräcken för att få ont borde resultera i en förbättrad självdisciplin. Eller?

Måste bara hitta någon som är villig att misshandla mig innan jag börjar plugga…

Kommentera

