Min vrede mot facebook.

Vad har hänt? Har facebooks skapare helt tappar förståndet?

Jag har på senaste tiden hört fruktansvärda rykten om att det på älskade, älskade facebook, skall tillkomma en ”besöksvisare”, som listar upp de som sist besökt ens profil.  Då försvinner ju hela grejen med fejjan’. Om det är sant kan jag lika gärna avsluta mitt konto.

Jag älskar att se vad folk har för sig, vad de skriver till bekanta, om de blir tillsammans med någon, eller ännu bättre: om de gör slut! Ä-L-S-K-A-R skiten. Och vad ska då en stackars anonym snokare (väljer att inte använda stalker’ då ordet har en negativ klang. Oki?) ta sig till? – Jo men jag vet, hon kan ju fortsätta som vanligt och riskera att bli anmäld för olaga intrång (i privatliv..?). Det vore trevligt.

Det är en lustig känsla av makt. Jag vet saker om folk jag inte ens känner och det är det som triggar igång min besatthet. ”Kul att jag framställer mig själv som en crazy person”

Ber nu till högre makter att detta endast skall vara ett rykte av ondo, annars måste jag kanske börja förfölja folk på riktigt…

One thought on “Min vrede mot facebook.

Kommentera

